torsdag 8 mars 2018

Flying Tiger kommer till stan

Det är en riktig kalasbutik som ska öppna i Rewell Center i helgen. Flying Tiger Copenhagen alltså, den danska kedjan som både inspirerar och gör en glad.


 

Jag minns så väl mitt första besök i en. Det var för flera år sedan och jag gick in utan några som helst förhoppningar eller ens minsta aning om vad som skulle möta mig i hyllorna. Ut kom jag strålande som en sol med en blandning av kalasattiraljer, heminredning och leksaker i påsen, överraskad över vilken rolig och lekfull butik det var. 
 
Jag gillar förstås att de har ett levande sortiment, som byts ut efter säsong och högtid, och att varje grej alltid är prisvärd. Butiken är dessutom perfekt när det närmar sig födelsedagar, både vad gäller små, fiffiga presenter till kompisen och piffet inför det egna kalaset. Nu konsumerar vi dessutom flying tigers plåster (som ser ut som tatueringar) som aldrig förr, för vilken unge vill inte ha en cool tatuering - nästan oberoende om såret under finns på riktigt eller inte.

En välkommen butik för många, helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar