lördag 27 januari 2018

Eukalyptus

En rätt så otippad helgbukett kanske, men några kvistar eukalyptus skänker vårt vardagsrum lugn och ro detta veckoslut.



Livet med alla dess ingredienser rusar på, och just dessa spretigt väldoftande känns besynnerligt fridfulla mitt i allt som tillvaron bjuder. 

Jag kan egentligen inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör att de tilltalar mig så mycket. Kanske är det bladen - nästan odefinierbara i sin blå-grå-gröna färg - eller så är det bara något vackert harmoniskt i dem, som fångar just mig. De lär dessutom vara nästan lika vackra då de torkat, vilket glädjande ger kvistarna en lång livslängd.




I köket står en helt annan favorit bland buketter, men den får jag återkomma till i morgon då dagsljuset gör dess skönhet rättvisa också på bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar