lördag 16 januari 2016

Vintertulpaner och sånt

Utanför dörren har vi det vitaste av vinterlandskap, men med en lite tråkigt grå himmel. Om man skulle fotografera så vore det nästan svårt att veta om bilden var i färg eller svartvit - och då kan det vara extra skönt att vila ögonen på lite ljuva nyanser på bordet istället. 

Tulpaner, alltså. De vackraste.






Och så mina nya favoriter, paret som för ovanlighets skull får mig att tända värmeljus mitt på blanka dagen så där så att storebror förvånat frågar vilka gäster som ska komma nu. 




Men även om det är lördag, så är det en väldigt oskriven sådan. Vi bara är och det är bara vi. Lillasyster har fått en tredje tand, jag tycker mig känna av och uppskatta helgen på ett helt annat sätt nu då jag lite försiktigt har fyllt på med fler arbetspass i veckan och husets båda herrar jobbar flitigt utomhus. 

Och nu, nu ska nog jag och lillasyster också bege oss ut i vintern en stund. Medan den faktiskt är vintrig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar