tisdag 12 augusti 2014

Aktivitetsparken i Harrström

De av er som rör er på samma vägar som jag, kanske har uppmärksammat att det håller på att hända något bredvid vår UF-lokal i Harrström - och visst är det så! Vi har ansökt om och beviljats projektmedel för att, med hjälp av flitiga talkoinsatser, skapa en aktivitetspark i vår by. Utöver att vara en naturskön plats att träffas på, så kommer det i parken att finnas lekmöjligheter för de små och träningsmöjligheter för de lite äldre.

Den blivande treåringen hemma hos oss längtar förstås väldigt mycket efter att få leka i den här:

Bild lånad härifrån.

















Planeringsprocessen har naturligtvis varit på gång ett bra tag redan, men nog är det spännande nu då planering har övergått till verklighet och själva skapandet har tagit vid. Jag hoppas innerligt att parken ska bli vår nya mötesplats i byn, och jag ser med stor iver framemot den dag då det är dit man går för att träffas i avslappnade och hälsosamma sammanhang.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: nog är det skönt att med hela sitt hjärta känna att det är det här som är hemma. Mitt vackra Harrström.

Och jo, nu börjar vardagen igen. Ganska skönt, det också.

1 kommentar:

  1. Tjohoo! Och mitt hjärta blir så lyckligt över att du känner så! Kram

    SvaraRadera